26 Ekim 2014

İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi :)

Uzakdoğu hayranlığımda ilk göz ağrımın Japonya olduğu doğrudur. Malumunuz tvde seyrettiğimiz tüm animeler pardon çizgi filmler Japonya'da geçer. Küçükken hep Japonya'ya gideceğim ve animelerin değişmez manzarası Fuji Dağı'nı göreceğim derdim. Türkçe seslendirme olarak seyretttiğimiz çizgi filmlerin evimize internetin gelmesiyle manga olduklarını öğrendim. Mangaların yani bir nevi Japon çizgi romanların, film haline getirilmesine de anime deniyormuş. Hatta seyrettiğiniz birçok dizi, film bir mangadan alıntı olabilir :) 

İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi



Bu keşiften sonra internetin de sayesinde tabii bir çok anime izleme şansı buldum. Ama tercihim genellikle romantik komedi türleridir. Şu dünyada zaten çok acı var bari buralarda mutlu son olan bir şeyler izleyeyim diyenlerdenim. Ama bazı seyretmezsem olmazdı dediğim dram ya gerçek üstü animelerde seyretmişliğim var. Mesela favori animem Deaht Note'tır.

Animelerin mangalardan uyarlandıklarını söylemiştim. Hatta bazı animelerin mangası hala devam ediyor. O da ayrı bir durum yani:( Sizin bıraktığınız son ile onlarınki çok farklı olabiliyor yani. Bu konuda yazacak ne çok kelimem varmış, şaşırdım kendime :)
Uzun bir girişten sonra gelelim asıl mevzuya: pazar günü yani 26 ekim günü #komşumuzjaponya adlı bir etkinliğe katıldım. Sarıyer'deki Japon Bahçesi'nde gerçekleştirilen bu buluşmada birçok etkinlik vardı.
İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi Cosplayİstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi Cosplay

İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi Cosplayİstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi Cosplayİstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi Cosplay


#Cosplay yarışması favori etkinliğimdi. Çünkü insan yüzleri çekebilmem için gönüllü mankenler vardı, hem de inanılmaz kostümleriyle birlikte! Hepsi birbirinden mükemmel hazırlanmış yarışmacılar harikalardı :) Bol bol fotoğraf çektim diyemem çünkü çok kalabalıktı ve herkes hatıra fotoğrafı çekme derdindeydi. Ama yine de güzel kareler yakaladım :)

İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi

İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi



#Çay Seremonisi de harikaydı. Çok kalabalıktık ve sukuneti sağlayamadık. Buna rağmen sabırla seronomiyi bitirdiler ya takdir ettim doğrusu. Topluluktan birisi çay seremonisi yapan hanıma "çayla bu kadar uğraşırsanız ev işleri nasıl yetişecek diye sordu ya la :D"
  
İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi

#Origami yani kağıt katlama sanatı ile ilgili bölüm de güzeldi. Hatta bir video bile çektim.
#Japon harfleriyle adımızın yazılması da güzel bir etkinlikti:)

İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi
#Bonzai ağaç sergisi de inanılmazdı. Minicik ağaçların gerçek yaşlarına inanamazsınız :)
Ve şimdi fark ediyorum. Standın başı kalabalık diye sonra çekerim demiştim. Tek kare fotoğraf almamışım bozailerden :( 

#Japon geleneksel müzik aleti kitanu ile müzik şöleni :)
İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi Cosplay
İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi

#Japon bahçesine ilk gelişim. Daha önceden önünden geçmişliğim var ama içeri girişim ilk.
İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi

İstanbul'da Gezilecek Yerler: Japon Bahçesi
Velhasıl güzel bir gündü. Emeği geçen herkese arigato :D
Not: Cosplay yarışmasının birincisini hala bilmiyorum. Kazananı tebrik ederim. Bu etkinlikten haberdar olmamı sağlayan korelinin cadı kazanı bloggerına teşekkür ediyorum :) 
Kamsahamnida!!!

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder