17 Ocak 2016

Shahruhk Khan Kitabı Mushtaq Shiekh

 Önemli Not:
Maddi durumunuz iyiyse lütfen kitabı alınız. Trajı ne kadar iyi olursa Shahruhk'u Türkiye'de görme hayalimiz o kadar artar. Sevgiler, saygılar :)

Rica: Bu yazıyı okuyanlar yorum bırakabilir mi?






Merhabalar,

Shahruhk Khan kitabı niye yok diye sormuştum Aamir Khan'ın Behim Yolum kitabını görünce. Cuma günü yani 15.01.2016 da bir fan sayfasında Shahrukh Khan Kitabını görünce yuppi mi dedim oley mi dedim bilemiyorum :) İnternetten sipariş vermek yerine hemen en yakın kitapçıya gittim ve aldım. 17.01.2016 saat 13.20 itibariyle bir solukta okudum, bitti.

Öncelikle martı yayınlarına çok teşekkür ediyorum ama çevirisi aceleye gelmiş belli :( Bazı yerler ben var gitmek tarzında olmasa da olmamıştı.

Kitap 2007den öncesine kadar yazılmış diye düşünüyorum. Çünkü Om Shanti Om'dan bahsediliyor ama bu filmden sonraki filmlerden bahsedilmiyor. Shahruhk'un para edeceğini yeni fark etmişler heralde...

Buna da şükür hiç fark edemeyedebilirlerdi :)

Kitaba gelince yazara (Mushtaq Shiekh) tabii ki teşekkür ediyorum ve şükranlarımı sunuyorum. Sevdiğim bir aktörün hayatını biraz daha araladığı için. Aralamak diyorum; çünkü istediğim, merak ettiğim Shahruk'u bulamadım. Mesela ben daha çok eşini merak ediyorum, hatta Gauri bence Kocam Shahruk adlı bir kitap yazmalı. İnanıyorum yazacaktır da.

Her şeye rağmen kitap güzeldi. Sevdiğiniz bir insan hakkında bir şeyler okumak fevkalede bir duygu. Kitabı okumadan önce Shahruhk filmlerinin neredeyse tamamını seyretmeniz iyi olur. Ya da bilgi sahibi olmak kitabı daha iyi anlamanızı sağlayacaktır.

Altını çizdiğim bölümlerin bir kısmını üşenmedim aşağıya yazdım.

Annesinin cenazesinde o benim annem diyerek annesine sarılarak ağlaması şuan bile gözlerimi dolduruyor. Gauri'nin doğumda yaşadığı tehlikede Shahruhk'un kaybetme korkusunu içimde hissettim. Çünkü onu o şekilde hayal edebiliyorum. Zaten bunun için seviyor ve ilgiyle takip ediyorum.

Ayrıca Gauri'nin fedakar ve sabırlı bir eş olduğu da açık ve net!

İngiliz tiyatro grubundan geldiğini öğrenmem bazı şeyleri netleştirdi.

Kolejdeyken aynı anda 3 farklı sporun kaptanı olmasına çok şaşırdım. Hiperaktivite bu olsa gerek...

Bombay'e geldiğinde "bir gün bu şehre hükmedeceğim" diye bağırmış. Bombay yerine İstanbul koyun ve Türk filmlerini hatırlayın!!! Kitapta bu replik iki kere geçiyor :)


Biz gazeteci Shahruhk'u şöyle tanımlamış: O her annenin isteyeceği örnek evlat, her kadının düşlediği beyaz atlı prens, her gelinin istediği damat, her çocuğun örnek gösterebileceği örnek bir baba ve her Hintli'nin tanıdığı bir oyuncu. Daha geçenlerde bir oyuncu için bir teyzemiz buna benzer şeyler söylemişti. Oyuncu değilmiş ya :( Athena'dan Gökhan için söylenmiş :) Enteresan değil mi?



Şöhreti artınca bir kadın kaybettiği oğlu olduğunu iddia etmiş, bu da çok tanıdık geldi bana! En son bu olayı yaşayan Kader diye kızımız vardı sonra Beşiktaşlı bir futbolcu adını anımsayamadığım!!! Magazinden hatırlarsınız belki..

Gelişmekte olan ülkeler olduğumuz için mi yoksa Asyalı olduğumuz için bu kadar benzeriz bilemedim :) Ya da adamı o kadar seviyorum ki illa bizle bağlantı kuracağım.

Bir filmin 3 yılda çekildiğini de öğrendikten sonra Bollywood gözümde büyümedi desem yalan olur. Hatta Shahruhk'un ilk filminde -yanılmıyorsam Diwane- Rishi Kapoor filmin sonunda kilo almış ve belirgin olarak fark ediliyormuş. Şahsen seyrettim filmi ama kitapta okuyunca aaa dedim :)

2007 yılı olmasına rağmen oynadığı bazı filmleri seyretmemiş, enteresan geldi bana..

Bazı filmlerin bazı yerleri gerçekten yaşanmış: Mesela babası, annesi nişanlıyken ailesinden istemiş ve ailesi de babasına karşı borçlu hissettikleri için -ki annesinin hayatını kurtarmış- vermişler :D Malumunuz birçok filmde Shahruhk'un sevdiği kızların başı bağlıdır ama o yine de sevdiğini gider ve alır :)

Farah Khan'ı Main Hoo Naa filmi için 3 yıl bekletmiş.

Shahruhk'un sette yaşadığı kazalar sonucunda bel ve diz ağrıları olduğunu biliyordum :( Allah şifa versin. Ama 10 saniyelik bir görüntü için bel ağrılarını nüksettirecek kadar işine bağlı olduğunu yeni öğrendim. Mesela Devdas'taki ölüm sahnesini gün ağrırken çekmişler. Uygun ışık 10 dakika sürüyormuş ve 11 günde çekimi tamamlayabilmişler. Bu sırada da bel ağrıları tekrarlamış :(

Shahruhk, yüksek lisansını kitle iletişimi üzerine yapmış. Bu da bize reklamlarla arasının iyi olmasının sebebini açıklıyor. Reklam demişken aklıma geldi unutmadan yazayım. Küvette köpükler içinde banyo yapan bir kadının oynadığı sabun reklamı vardır. Hindistan'da da yapılmış aynısı. Shahruhk bir gün bu reklamda ben oynayacağım demiş ve oynamış :)



Ekşisözlükte biri; Hindistan'da her iki reklamdan birinde Shahruk'u görebilirsiniz yazmıştı. Haklıymış!

"Sevilme isteği ve bunu sizden istemeden önce, size kendi sevgisi vermesi." Adi Copra'ya göre Shruk'un büyük bir yıldız olma sebebi buymuş.

Karan Johar'ın, çene çene çene... Aktörlerin bu kadar çok konuştuğunu bilmiyordum tespiti güzeldi.

Rani'nin tanımlaması bence güzel bir özet. "Bu adam diğer yıldızlara saygı duyuyor. Özellikle bayanları el üstünde tutuyor, saygıda kusur etmiyor ve onların rahat hissetmeleri için elinden geleni yapıyor. Yaptığı hiçbir şeyde yapmacıklık yok"...

Farah Khan'ın Onu anlamak zor ama sevmemek imkansız diyerek Don'a gönderme yapması enfesti.

Kajol'da Rani ile aynı fikirde. Yanında rahat hissettiğin kişiyle oynamak seyirciye yansıyor ve muhteşem uyum ortaya çıkıyor diyor. Ve diğerleri de benzer şeyler söylemiş.

Çocukluk arkadaşlarından biri de Karan Johar ile aynı fikirde, konuşmaya olan tutkusu değişmedi demiş :D

Ve eklemiş:

Bir iletişim kaybı oluyor tabii. O bütün dünyayla bir arkadaş oldu sanki. O dünyaya ait artık, sadece bize, herhangi birimize değil. O bir yıldız ve bu, o yakınlık hissine zarar verdi diyebilirim. Tabii ki değişime uğradı. Her gün kamera karşısına geçip öte yandan da hayran çığlıklarıyla gününüzü geçirirseniz siz de değişirdiniz. Endonezya'ya geldiğinde hayranlarının sevgi gösterilerinin çokluğundan bahsetmiş.

İngiltere de bir sirk yarım saat mola vermek zorunda kalmış vd...

Velhasıl yönetmeninden yapımcısına, kameramanından oyuncusuna kadar çalıştığı insanlar hemfikir. O iyi bir insan, star ışığı var. Doğru yerde ve zamanda doğru şeyi yaptı. Zeki, yetenekli, saygılı, mütevazı, mükemmelliyetçi.

Tek kötü tarafı varmış onu da yazarak bitireyim hayır diyemiyormuş! Bir gün karşılaşırsanız filan aklınızda bulunsun :) :D


İyi okumalar :)










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder