30 Temmuz 2017

Baba Toprağı: Hacılar Sıragoz


Bazen fotoğraflar yanıltıcı olabilir...

Aşağıdaki fotoğrafta çıkmaz bir yola gelmiş gibi gözüküyoruz değil mi? Son ana kadar biz de öyle düşündük! İlerlemeye devam edince o görülen ağaçların aslında bir son değil bir başlangıç olduğunu keşfettik.



İşte o yukarıdaki çıkmaz sokak gibi görülen yerden devam edince biraz uçurumlu yollardan geçip aşağıdaki vahaya ulaştık :) 
Tohma çayı babamın doğduğu evin önünden akıyor, muhteşem bir manzaraya sahip.
Yedi Göller'e gittim böyle bir yer, Saklıkent'e gittim böyle bir yer, Bayramiç'e gittim böyle bir yer... Babamın köyünde böyle bir yer bulmak şaşırtmadı desem yalan olur. 

Babamların evleri viran olmuş durumda, kapısı filan da yok. Aşağıda görülen yerler komşulara, akrabalara ait. Anı olarak kalsın istedim.

 "Bir yer ne kadar güzel olursa olsun eğer insanları doyurmuyorsa terkilmeye mahkumdur."

Velhasıl geldik babamın doğduğu topraklara..
Babama hadi Darendeye gidek gezek derdim. Her zaman olmaz derdi. Oradan ev alalım yazları gidelim derdim, şiddetle karşı çıkardı.
Birgün yine bu minvalde konuşuyoruz, artık ne kadar canına tak ettiyse;
Ben Darende'de aç kaldım, ne iş vardı çalışacak ne de toprak vardı işeyecek!
Hacılar isteyenin olsun, doyduğum yerde mutluyum dedi, kestirip attı.

Hastalığı zamanında da hep iyileş de Darende'yi görmeye gideriz deyip durdum. Nasip olmadı :(

Bu gezimizin amacı babamın son kez gidemediği topraklarına gidip oradan su ve toprak almak'
Babamın mezarında başlayan yolculuğumuz babamın mezarında bitti yani.

Mekanı Cennet Olsun :(


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder