26 Nisan 2019

İstanbul'da Ünlü Yerler: Şerefiye Sarnıcı

İstanbul Şerefiye Sarnıcı

Şerefiye Sarnıcı 428 ve 443 tarihleri arasında İmparator II. Theodosius tarafından, Bozdoğan Kemeri vasıtasıyla su depolamasını sağlamak amacıyla inşa edilmiş. Orjinal ismi Theodosius olan bu sarnıç 1600 yaşında olup İstanbul'da bulunan en eski sarnıçtır. Sarnıç İstanbul Çemberlitaş'ta olup modern girişi Fatih'teki Piyer Loti Caddesi'ndedir. 8 yıllık restorasyon çalışmasından sonra ziyarete açılmıştır. Işıklandırması ile muhteşem fotoğraflar çekebilirsiniz. 



Müze haftanın yedi günü ziyarete açık. İstisnai olarak dini bayramların birinci günü saat 13.00’da açılmaktadır.
Giriş ücretsiz. 
Facebook yorumlarda ücret miktarı bile yazan olmuş ama şahsen Nisan 2019'da gittim, gezdim ücret de ödemedim. 



 Sarnıç'ta sergiler düzenlenmektedir.
Ben gittiğimde A. Aysun Sandıkcıoğlu’nun “Araf” adlı heykel sergisini gezdik. Ahlat Mezarlığını yeni ziyaret ettiğim için Ahlat'a Saygı heykeli buraya aldım.

 

İstanbul'da yeni yerler keşfetmek isteyenler güzel bir tarihi mekan. Sosyal mecralardan etkinlikleri takip edip sarnıçta güzel vakit geçirebilirsiniz.

2 yorum:

  1. ben de yeni gittim, ücretsiz olması güzeldi. harika bir atmosfere sahip :)

    YanıtlaSil
  2. Yapılan restorasyon ve camdan cepheli giriş binası oldukça başarılı... çok severek gezdiğim ve gezeceğim yerler arasında şerefiye sarıcı...

    YanıtlaSil