19 Kasım 2019

Seferihisar Mandalina Festivaline Katıldım

Seferihisar'da her yıl düzenlenen (17 Kasım 2019) 20. Mandalina Festivaline katıldım. Pazar yerini festival alanına çevirip yarısını protokole ayırmışlar. Halk kimin umurunda zaten! Kalabalık, oturacak yer yok, kalabalık oturacak yer yok... Sahnede bir şeyler oluyor ama protokol dışında kimsenin izleyebildiğini zannetmiyorum. Mandalina kralı ve kraliçesi seçildi, kim bilmiyoruz. Stklerin oluşturduğu bir yürüyüş yapıldı etkinlik alanına doğru, kaç kişinin haberi oldu belli değil. Konfeti makinesi ile konfeti yağdırdılar her yere. Bu kısmı şahsen sevdim :) Görevliler turuncu renk giymişlerdi ya da turuncu fular takmışlardı. Her yer mandalina kokuyordu ve her yerde mandalina satılıyordu.





Festival alanında birçok tezgah açılmıştı. Börekler, gözlemeler, meyveler, sebzeler, el işleri vb. Kalabalık olduğunu söylemiştim zaten. Biz arka tarafta Salyongoz Çay Bahçesi'nde oturduk. Bu arada adı neden salyangoz diye sordum, görevli hayretle baktı ve Seferihisar'ın sembolü dedi. Tunç başkan zamanında Slow City unvanını almışlar ve sakin şehrin sembolü de salyangozmuş. Rehberimiz şehrin Sakin Şehir olduğunu söylemişti ama salyangoz sembolüdür demedi ya da ben o sırada uyuyordum :) Detaylı bilgi için tıklayınız.



                                     

Rehberimiz sağ olsun bize mandalina lokumu ikram etti Sığacık'ta. Çok beğendik, biz de Seferihisar'dan alalım dedik. Fakat festival yapılan koca ilçede bir tane mandalina lokumu yoktu.



 

Velhasıl vasat bir etkinlikti. Taa İstanbul'dan kalkıp bu etkinliği katılmaya değmez. Bir daha ki yıl birçok tur şirketi bu festivali gezi planına katacaktır. Sadece bunun için taa İstanbul'dan kalkıp gidecekseniz çok üzülürsünüz. Ama bizimkisi gibi turun sadece 10 da biri ise gidilir. Çünkü mandalinaları ağaçtan toplamak bile ayrı bir zevk... Ayrıca Seferihisar, kalabalık misafir gruplarını ağırlamaya hazır değil. Ne esnaf, ne alan, ne de bütçe...İnşallah bir 10 yıl sonra daha kapsamlı bir organizasyonla daha iyi şeyler yapacaklardır.



Son bir parantez açmak istiyorum, festival 5 saat yol katedip gelmeye değmez diyorum, yakınlardaysanız, vaktiniz de varsa kaçırmayın :)

1 yorum: