05 Eylül 2013

İstanbul-Gyeongju World Culture Expo 2013 (4-22 Eylül)

İstanbul-Gyeongju World Culture Expo 2013 (4 Eylül)

Son birkaç yıldır Kore Dramaları seyrediyorum. Dizi, film.. Oppaların, unnilerin hastasıyım. Kore ile ilgili her şey beni ilgilendirir diyebilirim. Geleneksel kıyafetleri, evleri, yemek kültürü.. Alışveriş tercihlerimde Kore markası 1-0 öndedir. Aduşi, ajumma görsem kırk yıldır tanıyormuşum gibi hissediyorum. Velhasıl Kore'yi ve Korelileri seviyorum. Her Kore fanı gibi Kore'ye gitme hayalleri kuruyorum. Dramalarda gördüğüm yerleri görmek, oralarda nefes almak, sere serpe dolaşmak istiyorum. Jeju adası benim için o kadar bilindik bir yer ki sanırsın Bozcaada! Umarım bir gün Bozcaada'yı gördüğüm gibi Jeju Adasını da görme bahtiyarlığına erişirim.

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013


Şimdi gelelim bu uzun girizgah bölümünden sonra asıl meseleye. Efendim Kore'ye o kadar çok gitmek istedik ki Allah bu kullarım nasılsa gidemeyecek belli, bari Koreyi onların ayağına götüreyim dedi.
İstanbul-Gyeongju World Culture Expo 2013 - İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013; 
Yol, Buluşma ve Birlikte İlerleme" ana başlığında, "Buluşma, Hepimiz Biriz" sloganı ile 4-22 Eylül tarihleri arasında İstanbul'da gerçekleşecek. Hülasa, Güney Kore kültürü İstanbul'da tanıtılacak!

İşte benim kadrajıma takılan İstanbul'daki Kore:)

Kore Kültür Pavilyonu Eminönü
Giriş ücretli :( Tam 10tl, Öğrenci 5tl!


İlk girişte sizi Kore geleneksel kıyafetleri giymiş bizim gençler karşılıyor:)

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

Tarihi İpek Yolu Haritası : Gyeongju, İpekyolu'nun doğudaki en uç noktası!

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

Hologramdaki bir aduşhi size hoşgeldiniz diyerek sergiyi gezmeye davet ediyor:) 
Videoyu yatay çektiğim için ekleyemedim:(
Not 7 eylül 2014: Videoyu düzeltmiştim ama buraya eklemeyi unutmuşum :)

 

Çan

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

Seondok Yarımadasının İlk Kraliçesi (Nam-ı diğer Muhteşem Kraliçe)


Eminönü Kore Kültür Pavilyonundaki Sergi 



Robotların Dansı Gösterisinden :)


Kore Savaşı ile ilgili fotoğrafların olduğu bölüm, Kore şehitleri fotoğrafları..

Kore Savaşı Gazisi bir askerimizin torunu, dedesinin mektubunu şehit olan arkadaşının mezarında okumasının da yer aldığı ağlayarak izleyeceğiniz bir belgesel! Askerlerimizin fedakarlıklarını Ankara Okulu öğrencilerinden dinleyince duygusal anlar yaşamamak mümkün değil. Busan'daki şehitlik o kadar güzel korunmuş ve korunmakta ki konuşmacı bunu nasıl sağlıyorsunuz diye soruyor. Yönetici hem gönüllülerimiz var hem de biz yapıyoruz diyor. Bizim için ölen insanların mezarını korumak bizim sorumluluğumuz diyormuş halk. Vefa diyorum başka bir şey!!! Mutlaka izleyin..

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

Ve Eminönü'ndeki Kore Pavilyon'una veda zamanı :(
Hem teknolojiyi kullanarak mesaj bırakıyorsunuz hem de nostaljik olarak :)
İkisini de yaptık çok şükür :)


İstanbul-Gyeongju World Culture Expo 2013 etkinlikleri kapsamında Sultanahmet Meydanı minik bir Kore şehri gibi oldu. Koreseverler olarak bu sevinci bize yaşatan herkese teşekkür ediyoruz. Yemeklerinden geleneksel kıyafetlerine kadar her şeyi görme imkanına sahip olduk. Hem geleneksel Kore hem de modern Kore, tarihi yarımada da bizlerle birlikteydi. 

Kore Geleneksel Kıyafetleri Hanbok.

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

Sultanahmet Meydanı'ndaki Kore Tanıtım Alanları

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013 İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

Bunlarda sergilenen Kore yemekleri. Makinenin ISO ayarına bakmadan çektiğim için ancak bunları yayınlayabiliyorum :( En sondaki sunumdan da anlaşılacağı üzere satılan yemeklerden biri. Videosunu da paylaşacağım. Tek kusuru -ki o da kusur mudur bilemiyorum- tuzu az olması. Tadı gayet güzel. Sebzeli akıtma diyebiliriz :)  Bir de Kimbap'ı denedim. Onu daha çok tuzlu olmasını hayal ediyordum. Yosunun tadının şekerli olabileceği hiç aklıma gelmemişti. 
Not: Yemekleri denerken özellikle Müslüman hassasiyetlerinin gözetildiğini belirtmek isterim :)

Kore El Sanatlarının tanıtıldığı bölüm.
Bu zanaatkarlar, ağaçtan gökyüzüne ulaşan kuşlar yapıyorlar. Üzerlerine dilek yazılıyor ve kuşların onları Allah'a ulaştıracaklarına inanıyorlarmış. Hatta ben de yaptırdım bir tane. Üzerine hangıl harfleriyle benim adımı yazdı :)

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

Geleneksel Kore Evlilik Merasimi. Kaç dizi de kaç filmde izledim bilmiyorum.

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

Geleneksel Kıyafetlerle Kore Yürüyüşü.

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013


Koreli Fotoğraf Sanatçılarının Eserlerinden Örnekler:)

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

Koreli Ressamların Şaheserleri :)

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

Türkiye - Kore Çağdaş Sanatları Sergisi
İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013 kapsamında açılan CRR Konser Salonunda ücretsiz gezilebilecek bir sergi.

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

Malzeme olarak iplik kullanılmış!

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013 İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

Miso 2 - Shilla: Tanrıların Diyarı Müzikali
Şilla Krallığı'nın kuruluşunu anlatan geleneksel Kore müzikalidir.
1-20 Eylül 2013 tarihleri arasında Cemal Reşit Rey Konser Salonunda saat 20:00'de ÜCRETSİZ olarak izleyebilirsiniz. 

Not: Vaktiniz varsa kaçırmayın derim. Buraya birkaç dakikalık örneklerini koyuyorum fragman olarak:))


İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

Not: 22 Eylül'e kadar devam edecek olan etkinliklere katılmaya devam edeceğim. 
Görüşmek üzere:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder