05 Mart 2016

Huysuz Kitapçı Fikry'nin İnanılmaz Hikâyesi - Gabrielle Zevin

 Huysuz Kitapçı Fikry'nin İnanılmaz Hikâyesi - Gabrielle Zevin

Huysuz muysuz ama yine de Fikry'le tanışmanızı tavsiye ederim. Bir kitapçıdan beklendiği üzere mekan genellikle kitapevi ve konu da yine tahmin edebileceğiniz gibi kitaplarla iç içe geçmiş bir şekilde verilmiş. Sonu benim için hüzünüydü.

Altını çizdiğimyerleri aslında bir deftere yazma adetim vardır. Bundan sonra üşenmezsem buradan paylaşacağım. Bu ilk postum umarım son olmaz :)


Bombay'ın Mumbai olduğu yıl! 1995'te İngilizce olan ad değiştirilmiş.
İkinizde siahsınız ama aynı tür değil.
İnsanlar politika, Tanrı ve aşk hakkında sıkıcı yalanlar söylerler. Ama şu soruya verdiği yanıttan bir kişi hakkında bilmeniz gereken her şeyi öğrenirsiniz: En sevdiğin kitap hangisidir?
Kitaplar bazen karşımıza çıkmak için doğru zamanı bekler.
Narnia'daki Türk lokumunu denemek istemişimdir. Daha çocukken Aslam, Büyücü ve Dolap'ı okuduğumda Edmund'un ailesine ihanet etmesine neden olduğuna göre Türk lokumu inanılmaz derecede doyumsuz bir tadı olmalı diye düşünmüştüm, dedi A.J. Eşime bunu anlatmış olmalıyım çünkü Nic bir ara tatilde bana bundan bir kutu almıştı. Çıka çıka nişastalı, sakız gibi bir şeker çıktı. Hayatımda böyle bir hayal kırıklığı yaşamadım galiba.
Tanıtım yazılarından yayın dünyasının kanlı elmasları diye söz etmişti.
Sonradan Açılan, hangi yaşta olursan ol büyük bir aşk yaşayabileceğin ihtimaline dair bir kitap.
Friedman birini kaybetmeye dair son derece ince bir ayrıntı yakalamış. Onun tek bir seferden ibaret olmadığına dair. Nasıl kaybettiğin, kaybettiğin ve kaybettiğin hakkında yazılmış.
Kaybolanlar kaybolmayı dileyenlerdir.
Belki de bir romanın gerçek olaylara dayanıp dayanmadığının bir önemi yoktu... Gerçek nedir ki? diye sormuştu öğretim görevlisi onlara. Her durumda anıların inşa ettiği bir şey değil mi?
İyi bir evlilik, hiç değilse, tek taraflı bir komplodur.
Hiç durmadan arıyordum. Sadece iki tren, bir gemi uzaktaymışsın meğer.
Günün birinde evlenmeyi düşünebilirsin. Odada bir tek senin olduğunu düşünen birini seç.
Antropomorfizm ya da insan biçimcilik, insanî vasıfların başka bir varlığa atfedilmesidir.
Hombre: İspanyolca adam
Hispanik:
nixon zamaninda latin olan ama ayni zamanda ispanya irkindan gelen ve amerikada yasayan insanlari siniflandirmak icin konmustur. karayip orta guney amerikanin brezilya haric her insani hispaniktir. hispanik irk degil ethnicitydir. kendi aralarinda kulturel farklari coktur. tabi bir karayipli ile bolivyali bir olmaz. bir de bir cok guney amerikali kendilerine hispanikten cok latino ya da latina denmesini isterler. arkadaslarinda yazdigi gibi apacileri coktur. israrla ingilizce ogrenmezler. bu hizla uremeye ve gocmeye devam ederlerse nufusun 4te 1ide olur 3te 1ide.
timurlenk'i okudunumuz mu bayan Paris? Hayatının aşkı, zavallı bir köylü kızını iktidar uğruna kayebeden şu Türk fatihi hakkında bir şiir.
Maya, romanın elbette kendine has bir cazibesi vardır ama düz yazı evrenindeki en zarif yaratım, öyküdür. Öykünün efendisi olursan dünyanın da efendisi olursun diye düşündü...
Bir yer, orada kitapevi yoksa, bir yer değildir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder