29 Nisan 2022

Ramazan Ayı Notları 2 Nisan- 2 Mayıs 2022

Kul hakkı namazı - Cübbeli Hoca

Ramazan Ayının Son cuması kılınır.

Niyet ettim Allahım senin rızan için Kul hakkı namazını kılmaya diye niyet ettikten sonra,

1.Rekatta sübhaneke fatihadan sonra 11 kere ihlâs süresi okunur.

2.Rekatta fatihadan sonra 3 kâfirun 11 ihlâs süresi okunur. Oturuş Ettehiyyat salli barik

3.Rekatta Subhaneke, fatihadan sonra 1 tekasur (bilmeyen ihlas) 11 ihlas okunur.

4.Rekatta fatihadan sonra 3 kere ayetel kürsi 25 ihlâsı şerif okunur.

Namaz bitince dua edilir sizde hakkı olanlara hediye edilir.

Allahu Azimüşşan kabul etsin... Amin.


Kadir Gecesi namazı - Cübbeli Hoca

Kadir Gecesi namazı hakkında İbni Abbâs (Radıyallahu Anhuma) dan Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)in şöyle buyurduğu rivayet olunmuştur:


“Her kim Kadir Gecesinde iki rekat kılar da her bir rekatında bir Fâtiha, yedi kere de İhlâs okursa, selam verdiğinde ise, yetmiş kere: “اَســـــْتَغْفِرُ اللَّهَ وَاَتُــــوبُ اِلَيْــــهِ” derse, Allâh-u Te’âlâ kendisini ve anne babasını affetmedikçe yerinden kalkmaz. Allâh-u Te’âlâ cennete melekler gönderir de onlar onun için ağaçlar dikerler, köşkler yaparlar ve ırmaklar akıtırlar. Kendisi de bunların tümünü görmedikçe dünyadan çıkmaz."


Kadir Gecesi Duası

Âişe (Radıyallahu Anha) şöyle buyurmuştur: “Bir kere ben: ‘Yâ Rasûlâllâh! Kadir gecesine denk gelirsem, ne diyeyim?’ dediğimde:


اَللَّهُمَّ اِنَّكَ عَفُـــوٌّ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّى


“‘Ey Allâh! Gerçekten sen çok affedicisin, affı seversin, öyleyse beni affet.’ de” buyurdu”Âişe (Radıyallahu Anha) şöyle buyurmuştur: “Şayet ben Kadir Gecesinin hangi gece olduğunu bilseydim, onda Allâh-u Te’âlâ’dan ancak âfiyet isterdim.”



İftar Duası - Cübbeli

Yâ azîm yâ azîm. Ente ilâhî lâ ilâhe ğayruke, iğfirlizzenbel azîm, feinnehû lâ yağfiruzzenbel azîm, illel azîm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder