31 Mayıs 2015

Hint filmlerinde alıntı yapılan RUMİ hak...

Şimdik diyeceksiniz bu capslerde nedir? 
Şöyle açıklayayım: Yılbaşında işi bırakmış önce Kore sonra Bollywood filmlerine sarmıştım. Sonra SRKye aşık oldum filan :D Neyse konuyu dağıtmayayım, bir Hint filminde (Rockstar-Ranbir Kapoor) -ki capsleri aşağıda- RUMİ'den alıntı yapılmıştı. Priyanka Copra'nın bir twitinde de rastladım RUMİ'den alıntıya. Hemen ulu google açtım ve sordum bu durumu. Doğal olarak Mevlana çıktı, bir sonuca varamadım yani.
Hindistan Hakkında Her Şey adlı bir facebook sayfasında, sormak istediğiniz bir şey varsa sorun yazmışlardı bugün. Ben de hamen bu Rumi'yi sordum. Mevlana ile aynı kişi mi yoksa isim benzerliği mi diye?
Onlarda filmi ve yazıyı görmek istediler. İşte bu capslerin varlık sebebi bu!
Merak edenler için hala tatmin edici bir cevap alamadım.

Fakat; Hindistan Hakkında Her Şey facebook sayfası admini şuna yakın cevap verdi: Serhet kentinde, Mevlana'nın babası İmam Rabbani Hazlerinin türbesi varmış. Müslümanlar tarafından ziyaret edilen bir yermiş. 

Öyle işte :)