31 Temmuz 2018

Isparta Lavanta Tarlaları

Isparta Kuyucak Köyü Lavanta Tarlaları

 Hemen flash back yapıyoruz ve 2008/9 yılına gidiyoruz. Fotoğrafçılık kursundayım ve Hollanda'daki lavanta tarlalarının fotoğraflarına bakıyoruz. Şimdi biz buna benzer fotoğraf çekmek için Hollanda'ya mı gidiceğiz diye hayıflanıyorum.
2 yıl önce yani 2016'da sosyal mecralarda gezerken bir haber gözüme ilişiyor. Görsel olarak da Hollanda'daki lavanta tarlalarına benzeyen bir fotoğraf var. Başlığa bakıyorum, Türkiye'deki lavanta desteği meyvesini verdi yazıyor.
Meğer ben hayıflanırken lavanta ekimi devlet tarafından desteklenerek Hollanda'ya rakip olacak güzellikte lavanta tarlaları üretilmeye başlanmış. Hem de Isparta'da!
Yani Lavanta tarlasını fotoğraflamak için Hollanda'ya gitmeme gerek kalmadı dedim içimden. Her temmuz gezi planına Isparta'yı ekledim ama bu yıl kısmet oldu.

Lavanta fotoğrafı çekecekseniz temmuz, hasatını görmek istiyorsanız ağustosta gitmelisiniz.
Biz çekici olduğumuz için temmuzda gittik.



 


Mor rengi her zaman sevmişimdir ama lavantanın kokusu ağır geldiği için ve alerji de üstüne eklenince kötü şeyler olacak diye korkarak gittim. Çok şükür korktuğum olmadı. Oraya gidince arıları hiç hesaba katmadığımı fark ettim. Her yer lavantaydı, her yerde de arı vardı. Çok şükür arılarla da iyi anlaştık :)
Lavanta kolonyası, kahvesi, sabunu, yağı, kremi... Kısaca her şeyi vardı.
Sağolsun tarla sahipleri biz turistleri düşünmüşler ve fotoğraflar için güzel komposizyon yerleri hazırlamışlar. Her tarlaya gittik, hiçbir tarlanın hatırını bırakmadık. Çok güzel anı fotoğrafları çektik, çok güzel bir gün geçirdik. 
Ayrıca gözleme favori yemeğim, burada da yemeden dönmedim. Enfesti :)












1 yorum: