07 Eylül 2014

İstanbul'da Gezilecek Yerler: Galata Kulesi :)

 Galata Kulesi, İstanbul'un Galata semtinde bulunan bir kule. 528 yılında inşa edilen yapı, şehrin önemli sembolleri arasındadır. İstanbul Boğazı ve Haliç, kuleden panoramik olarak izlenebilmektedir. UNESCO, 2013'te kuleyi Dünya Mirası Geçici Listesi'ne dahil etti. Vikipedi  Eminönü'ne gidenler bilir gerçi gitmeseler bile fotoğraflardan eminim ki bilirler, Galata Kulesi Eminönü'nün süsü martıların değişmez eğlencesidir. Galata Kulesiz bir Eminönü fotoğrafı biraz eksiktir. Tabi bu naçizane benim kanaatim.  Kendileri öyle güzel öyle ihtişamlıdır ki gece ayrı güzel, gündüz ayrı güzeldir. Her gittiğimde tam karşısına geçer öyle izlerim. Bazen Galata Köprüsü'nden, bazen tarihi balıkçıların oradan, bazen Mısır Çarşısı'ndan... Bazen de aynı yüksekliğe yakın binaların birinden...

İstanbul'da Gezilecek Yerler: Galata Kulesi


Bu sefer farklı bir şey yaptım. Galata Kulesi'nden İstanbul'a baktım :) Galata Köprüsü'nden Karaköy'e geçtim. Oradan Taksim'e çıkan merdivenleri kullanarak Galata Kulesi'ne doğru yürüdüm.
İstanbul'da Gezilecek Yerler: Galata Kulesi İstanbul'da Gezilecek Yerler: Galata Kulesi



Bu tabela doğru yolda olduğumun kanıtı :)

Ve işte kule göründü. Yakından ne kadar büyük olduğunu anlıyorsunuz. Bak bak bitmiyor. Kadraja bile sığmıyor.

Kulenin önündeyiz. Etrafta kafeler var. Buraya belediye de bir çay ocağa açmış ve bence geç bile kaldılar. Tarihi dokuyu hissederek oturmak büyük keyif. Burası enteresan bir yer. Her an taksimdeki gibi elinde gitarı ile biri gelip şarkı söyleyebilir :) Beyoğlu'na yakın olduğu için 24 saat canlı...

Konumuzla ilgisi yok ama bu Expo'dan. İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013 etkinlikleri kapsamında  konmuş bir simge, anıt. Nasıl adlandıracağımı bilemedim şuan. Türkiye-Güney Kore kardeşliğinin simgesi :)


Hemen karşısında Osmanlı Çeşmesi ve Kule'nin Fatih zamanında Cenevizliler'den teslim alındığını yazan mermer levha.


İşte Galata Kulesi'nin içindeyiz. Şimdiye kadar hep kuyruk vardı burda. Sabah, öğle, akşam... Ama bugün erkenden geldiğimiz için sıra yoktu :) Hemen biletlerimizi aldık ve asansörle çıktık yukarı. Evet asansör var! Şahsen asansör olduğunu bilmiyordum ben :( Çok mutlu oldum görünce.

Asansörün tek durağı var. Sonra merdivenlerden bir kat yukarı çıkıyorsunuz: Restorant Katı.
Bilet almadan girilmiyormuş maalesef. Ama fiyatlar düşündüğüm gibi pahalı değildi. İstanbul'a karşı yemek yemek ayrı bir lezzetli olur sanırsam :)


İstanbul'da Gezilecek Yerler: Galata Kulesi
Restoranta şöyle bir bakıp bir kat daha çıkıyorsunuz:
Veeeee, işte terastayız. Sizi bu kafe karşılıyor. Sizin için panoramik fotoğraf bile çektim. Burada da fiyatlar gayet makul. Hava çok sıcak olduğu için biz Osmanlı Şerbetleri'nin tadına baktık. Ya çok sıcaktı ya da gerçekten çok lezizdi.
Fırsatınız varsa bu manzarayı kaçırmayın. Kule uzaktan İstanbul'un süsü, simgesi ama Kule'nin terasından İstanbul o kadar güzel ve muhteşem görünüyor ki anlatamam. Biz iki kere tur attık :) İlk fotoğraf ve video çektik, ikincisin de ise sadece izledik. Anı yaşamak lazım malum :) 

 


İstanbul'da Gezilecek Yerler: Galata Kulesi

 İstanbul'da Gezilecek Yerler: Galata Kulesi İstanbul'da Gezilecek Yerler: Galata Kulesi  

Bu da Galata Kulesinden İstanbul, hem de panoramik :)
Memleketimin her yeri çok güzel ama İstanbul ayrı güzel. 

İstanbul'da Gezilecek Yerler: Galata Kulesi



Bu blogun klişesi oldu biliyorum ama yine son cümle olarak yazmak istiyorum: Fırsatınız varsa gidiniz, görünüz :)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder