27 Temmuz 2013

Fethiye - Kelebekler Vadisi - St Nicolas Island Gezi Yolum:)

Fethiye - Kelebekler Vadisi - St Nicolas Island :)


2. Gün: Fethiye Kelebekler Vadisi Turu


Fethiye Muğla Ölüdeniz
Fethiye'de Koy

Başlığa bakıp aldanmayın efendim. Tur Kelebekler Vadisi turu: doğru ama göremediğimiz tek yer de orası:( Sabah bir önceki yazıda bahsettiğim adrenalin yüklü tekneye binme macerasından sonra açıldık Egeye:) Bu arada sırf bu tekneye binme stresinden turu iptal etmeyi bile düşündük, o kadar zorlu bir tırmanış yani:) Tekne turu muthişdi. Fethiye'nin farklı koylarında denize girmek çok keyifliydi. Kaç tane gezdik saymadım ama hepsi birbirinden güzel doğa harikalarıydı. Yemekten sonra kaptanımız dalganın çok olması sebebiyle Kelebekler Vadisine gidemeyeceğimizi açıkladı:( Tüm tekne ama biz onun için katıldık bu tura dedi ama doğa buna izin vermedi. Mehtap gezisinde de güneşin batışını çekememiştik hatırlarsanız, kısmet:(








Fethiye Ölüdeniz Muğla
Fethiye - St Nicolas Island (Gemiler Adası)



Sonra, sonra çok güzel bir şey oldu, kaptanımız sanırım bize acıdı ve bizi St. Nicolas Island'a götürdü. Ya da zaten turun içinde vardı ama biz, bize teselli ikramiyesi olmasını istedik:) Nam-ı diğer Gemiler adası! Görülmeye değer yerlerden...


Fethiye Ölüdeniz Muğla
Fethiye - St. Nicolas Adası Manzarası
Fethiye'ye yolunuz düşerse Noel Babanın Evi*'nin manzarasını görmeden dönmeyin bence! Müze kartınız varsa ücretsiz yoksa 8tl. Burada benim ve gezimizin mottosu olacak "Adamlar güzel yeri memleket yapmışlar" sözünü söylediğim ilk yer burası :) Vaktimiz olsaydı saatlerce burada öylece oturabilirdim. Bu arada her zaman ki isyankar tutumumla neden içecek fiyatlarının bu kadar abartılı olduğunu sordum: Servis yapan arkadaş "Turizm bu" dedi. Yani Turizm = Kazık! Ülkemizin batı kıyılarını gezmek isteyenlerine duyrulur!
* Noel Baba Adası olduğunu kaptanımız söyledi. Başka bir yerde rastlamadım:(

Ölüdeniz Fethiye Muğla
Ölüdeniz (Lagün)

Not: Ölüdeniz, ölüdeniz diyorum ya, bu süre boyunca koruma altına alınan yani Milli Park olan Ölüdeniz'i görmediğimizi anlıyoruz. Nasıl mı? Tamamen tesadüfen! İlk Ölüdeniz'e geldiğimizde sağ taraf paralı(6tl) sol taraf ücretsiz plaj demişlerdi. Meğerse sağ taraf bizim görüp fotoğrafını çekmek istediğimiz yer olan Ölüdeniz'miş. Allah'tan görme bahtiyarlığına eriştik yoksa çok üzülürdüm.




Not2: Fethiye'ye gelipte yamaç paraşütü yapmadan dönmeyin diyeceğim ama ben yapmadım. Yükseklik korkusu olan biri olarak birazcık tırstım:) Bu zevki tadanların anlattığına göre pilot varmış, sen sadece manzarayı izliyormuşun. Babadağı 1800m ve bu adrenali yaşamak da 100tl.
Babadağ Fethiye Muğla
Babadağ 1800m (Arka tarafı)
Fethiye Yamaç Paraşütü Ölüdeniz Muğla
Fethiye 2013 Temmuz




Not3: Söylemeden edemeyeceğim: Göcek'e geçmeden önce bir yemek yiyelim dedik Fethiye merkezde. Konya etli etmek yapan bir yere girdik. 1,5 m etli ekmek ve yayında muthiş bir ayran. Tatmadan dönmeyin derim:) Konya Mevlana Sofrası adı :)) Aşağıdaki fotoğrafta da masalara ziyaretçilerden tarafından yazılmış notlar var. Foursquare'nin bir nevi atası:))))
Foursquare
ziyaretçilerden tarafından yazılmış notlar 

Siz de deneyimlerinizi paylaşmak isterseniz yorumlarınızı bekliyoruz:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder