10 Temmuz 2014

Batum'da Gezilecek Yerler :)

Batum, Gürcistan'ın özerk cumhuriyeti Acara'nın başkenti olan Karadeniz kıyısındaki liman kenti. Nüfusu 190,000 olan Batum, önemli bir liman ve ticaret merkezi olarak hizmet vermektedir. Subtropikal bir bölgede yer almaktadır. Narenciye ve çay gibi tarımsal ürünler bakımından zengindir. Vikipedi




Malumunuz Batum 1878 Berlin antlaşmasıyla elimizden çıktı. 1917 BresLitowsk ile geri aldık. Milli Mücadele döneminde Misak-ı Milli içindeydi, 1920 Kars Zaferi ile de Ermenistan bunu onaylamıştı. Ta ki 1921 Moskova anlaşmasına kadar... Sovyet Rusya, Batum'u Gürcistan'a bırakma koşuluyla Sevr'i tanımadı. Yani Batum Misak-ı Milliden ilk tavizimizdir. (Kpssye hazırlanmanın etkisi olan satırları okudunuz:D) Bu sebeple Batum'da Türk köyleri mevcuttur. Girişteki ilk köyler de Türk köyleriymiş. 
Hemen gidip lari aldık. Gürcistan para birimi lari ve bizim paramızdan değerli. 
Ülkemizin sembolü camilerdir malumunuz, Batum da ise kiliseler ya da haç. Bizim insanımız turist görünce hemen gülümser buradakiler çok soğuk ve sertler. Hatta kafileden bir arkadaşa iki katı hesap ödetmişler. Oradaki bir Türk yardım etmiş. Bu arada bizden çok kişi var Batum'da. Kordonda gezerken bizim konuşmalarımızı duyan bir amcamız bize hoşgeldiniz dedi. Merkezde -eski evlerin restorasyonu yapılan sokakta- bir ablamız, bize bakarak herkes Türk'e benziyor dedi :) Son olarak Botanik Park'ta çıkışı ararken bir abimize 'Konuştuklarımı anlayabiliyor musunuz diye sormuşluğum var.' o da anladığınız üzere evet dedi. Velhasıl orada hala varız çok şükür.

Türkiye'de Gezilecek Yerler: Artvin ve Batum

Gonio–Apsaros Kalesi–Müze
Batum'daki ilk durağımız!
Gönye Kalesi, Batum’un 15 kilometre güneyinde, Çoruh Nehri ağzında bulunmaktadır. Bir Roma dönemi kalesidir. Kale, Gaius Plinius Secundus döneminde yapılmıştır. 2. yüzyılda küçük bir Roma kenti haline dönüşmüştür. Vikipedi


Türkiye'de Gezilecek Yerler: Artvin ve Batum Türkiye'de Gezilecek Yerler: Artvin ve Batum   

Batum Botanik Bahçesi
Batum Botanik Bahçesi, Gürcistan'da, Acara Özerk Cumhuriyeti'nin yönetim merkezi Batum'un kuzeyinde bulunan botanik bahçesidir. Dünyanın en büyük botanik parklarından birisidir. Parkta iki bini ağaç olmak üzere beş binden fazla bitki türü bulunur. Vikipedi
Rus Botanikçi Andrey Nikolayevich Krasnov (1862 – 1914) (heykeli dikilmiş), bahçenin geliştirilmesine asıl rolü yapmış. Krasnov uluslararası tanınmış bilim adamları, ziraatçılarla temasa geçerek bilgiler toplamış ve tohumlar almış. 3 Kasım 1912’de parkın resmi açılışı yapılmış.
Asya, Avrupa, Amerika... Bitkiler geldikleri kıtalara göre sınıflandırılmış. Gittiğimizde bir sürü gelin damat gördük. Dış çekim burada da moda sanırım :)


Türkiye'de Gezilecek Yerler: Artvin ve Batum Türkiye'de Gezilecek Yerler: Artvin ve Batum

Ve Batum merkezdeyiz. 
Dikkatimi çeken en önemli şey inşaat çalışmalarının yoğunluğuydu. Dev dev binalar inşa ediliyordu. Devasal toplu konutların olması ve tek tip inşa edilmesi komünizmin izleri gibi geldi bana. Ayrıca kumarhanelerin reklam panolarını süslemesi de enteresan. Bildiğim kadarıyla bizde yasak çok şükür. Yoksa reklamlar bayağa ikna edici :)

Batum kordonda ünlü tarihi eserlerin kopyaları inşa edilmiş. Colezyum, saat kuleleri vb.
Bir de sosyal medyada sık rastladığım ters yapılmış binayı burada görünce çok mutlu oldum. 
19. yy.ın son çeyreğinden kalan tarihi binalar restore ediliyordu. Osmanlı mimarisini andıran yapılar diyeceğim ama demiyorum :) Velhasıl Osmanlı mimarisine benzeyen evlerin olması da normaldir. Şahsen beğendim. Güzel şehir. Vermeseymişiz iyiymiş :D








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder