27 Aralık 2014

Esnek çalışma saatlerine ayak uydurabilecek takım arkadaşı arıyorlar!

2011 yılında KPSS'ye çalışıp memur olmak için özel sektöre ara vermiştim. #İİBF mezunu olduğum için yeterli atama olmayınca maalesef 2012 puanımla atanamadım. İki yıl bekledim olmadı bari 2014 sınavına da hazırlanayım dedim. Bu sefer de atanma umudu olacak bir puan alamadım :(

Velhasıl kamuya geçmek başka bahara kaldı. Puanımı öğrenir öğrenmez hemen özel sektörde iş arayışlarına başladım. Kariyer sitelerindeki CVimi güncelledim. Uygun olan iş alanalarına başvurular yaptım. Gelen tekliflerden birini kabul ettim ve çalışmaya başladım.

       



Fiziksel ticaret çetrefilli bir yol ise e-ticaret çifte çetrefilli bir yol. Satışların beklenen düzeyde olmaması ile şirket yılbaşında küçülmeye gidecek. Son giren ilk çıkar prensibiyle geçen aydan itibaren tekrar iş arayışına başladım. İş ilanlarını okurken bir şey dikkatimi çekti. Neredeyse hepsinde aynı cümle var. Şimdi diyeceksiniz daha önceden yok muydu? Tabikii vardı ama bu kadar yaygın değildi. Zaten anladığım kadarıyla kariyer sitelerinde bu kalıp ifadeler şablon olarak var. İlanı hazırlayan şirket yetkilisi beğendiği cümleleri seçip iş ilanını oluşturuyor ya da bir ilanda yazdı biri, diğerleri de aradığım cümle bu dedi ve hepsi kullanıyor :D




Peki nedir bu cümle derseniz başlığı tekrar okuyunuz :)

Peki esnek çalışma saatlerine ayak uydurabilecek takım arkadaşı arıyoruz derken ne demek istiyorlar?

İşte benim anladıklarım:


İş kanunlarına göre sizi haftada en fazla 45 saat çalıştırabiliriz ama  biz bunu dikkate almıyoruz, siz de almayın!
8.30 - 18.30 mesai saatleri olsa günde 10 satten hafta içi 50 saat çalışma eder. 1 saat yemek saatini düş -ki genellikle ofiste yendiği için bu süre 15-20 dakikaya düşer- 45 saat eder! Yani kanunun dediği üst limit tamamlanır. Fakat yine de cumartesi günü 15.00'e kadar çalışılacaktır. Saat 12.00'de iş bırakma günleri de hayaldir.

Mesai saati 8.30 - 18.30 arasıdır ama biz genellikle 20.00'e doğru çıkıyoruz bazen de 21.00 oluyor, haberin olsun!
Akşam misafirin mi var, hasta mısın, yemek mi yapılacak... Kısacası evi unut!

Çalışma saatleri o kadar esnektir ki lastikte bile bu esneklik yoktur!

Son sözümde zahmet edip bu yazıyı okuyanlara: Lütfen siz de başlıktan ne anladığınızı yorum olarak yazınız.

Görüşmek üzere :)

5 yorum:

  1. Evet benim de dikkatimi çekiyor.Esnek çalışma saatlerine ayak uydurabilecek takım arkadaşı arıyorlar.
    Birçok kişi yanlış anlayabilir saatlerinizi siz ayarlıyorsunuz zannedebilirsiniz.Ama ayak uydurabilecek dediği için kelimeyi dikkatli okumanızda fayda var.
    Esnek çalışma saatlerinden kastları, yoğun çalışma saatleri Sabah saat 9:00 da işe başlayıp, akşam saat 24:00' a kadar çalışacak robot aramaktadırlar.Cumartesi ve Pazar çalışma günü olmadığı halde o gün çalışma da vardır.Hatta bir çok firma cumartesi çalışma günü olarak var yarım gün der ama ama 14 :00a kadar 17 kadar diyen de vardır.bunu söylerken hiç utanmaları yoktur şaka gibi…
    İnsan kaynakları departmanları yoktur .Koca firma sandığınız birçok firmada insan kaynakları departmanı vardır ama sadece görünüşte vardır.Firma sizi ilk olarak sekretere verilen iş formlarını doldurmanızı ister.Cv nize web sitesinden ulaştığınız halde tekrar onları doldurursunuz .Zaten hep düşünmüşümdür.İnsan kaynakları ne demek,insana kıymet vererek bunu tam olarak uygulayan kaç firma var .İnsan kıymet verilmesi gereken bir canlıdır. İnsanlar gördükleri işten ve iş çevresinden memnun oldukları sürece daha verimli çalışırlar. Aslında insan kıymetleri olarak bu değiştirilmeli
    Menkul kıymetler ve sermaye piyasası var.Burada kıymetli olan şey para ve türevleri ama insan ise sadece bir kaynak olarak adlandırılması ise düşündürücü…
    İş kanunun 63. maddesine göre çalışma süresi haftada en çok kırk beş saattir. Aksi kararlaştırılmamışsa bu süre, iş yerlerinde haftanın çalışılan günlerine eşit ölçüde bölünerek uygulanır.

    YanıtlaSil
  2. Bu başlığın personelin çalışma saatini ayarlaması diye anlaşılabileceği hiç aklıma gelmemişti. Değerli yorumun için çok teşekkür ederim Huri Uçkan. Farklı bir bakış açısına da değinmiş oldun. Saygılar, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. canım benim ,özel sektör içinde insani şartlarda çalışma için birşeyler yapılması şarttt

    YanıtlaSil
  4. Aynen, kanun var güya uygulayan yok. Hakkını aramak istesen işten kovulursun. 170 ihbar hattını arasan ne olacak. Bu iş ilanlarından devlet habedar değil mi? İşkurdan iş için aradılar beni, adam aynı şartları söylüyor. Beni yönlendiren memurun bundan haberi yok mu yani. İlla benim mi şikayet etmem gerekiyor. Yoksa iş buldunuz da bunuyor musunuz mu demek istiyorlar anlamış değilim.

    YanıtlaSil
  5. ilk kez iskur iş buldu bana.hayatımda gördüğüm en berbat işyeri ve şartları berbattı 170 şikayet ettim de noldu savcılık vs paramı bile alamadım.Firma sahibi dolandırıcı çıktı hapse girdi vsvs

    YanıtlaSil