06 Şubat 2015

İşte Benim Zeki Müren Sergisi

Yılı hatırlamıyorum ama küçükken TRT 1'de gözlerim doluyor gecelerime... şarkısının klibi yayınlanırdı. Benim sevdam oradan başlar. Ellerinin hareketlerine ve tırnaklarına da hayrandım. Hele kıyafetleri... Bizim evde öyle taş plaklar filan yoktu. Öyle müzik filan da dinlenmezdi. Zeki Müren sevgimi o kliplere ve televizyona bağlıyorum yani. Sonra internet devrimiyle -youtube sağolsun- her zaman elimin altında oldu şarkıları. Bodrum seyehatimde de vakitliksizten ziyaretine gidememiştim ama Bursa gezimde Emir Sultan'daki mezarını ziyaret etmiştim. Nur içinde yatsın.


Taksim Yapı Kredi Kültür Sanat'ta İşte Benim Zeki Müren Sergisini duyunca çok mutlu oldum. Sadece televizyondan gördüğüm, sevdiğim bir insanın hayatını daha detaylı görebilirdim, gördüm de çok şükür. Kendi ağzından hayat hikayesinin de yer aldığı metinlerini kaçırmayın, çok güzel anlatmış kendini. Zeki Mürenin Mimar Sinan'da desen eğitimi aldığını ve desenleri ile ilgili sergi açtığını burada öğrendim. Sahne kostümlerinin neden bu kadar şaşalı olduğunu da çok güzel açıklamış. Trendleri takip ettiğini, ay yürüşüne ithafen dev platform ayakkabı giydiğini, USA ziyaretinden sonra hipilere atfen kostüm diktirdiğini, deniz sevdasını ve hakkında bilmediğimiz birçok şeyi keşfetmek çok ilham vericiydi. Hatta ziyaretçilerden biri ne kadar dolu yaşamış acaba biz ölünce ne bırakacağız bu dünyada dediğini duydum :)

Zeki Müren'in ziyaretçilerine de değinmek istiyorum. Ne kadar vefalı hayranları varmış. Abartısız bastonuyla gelen bir sürü insan vardı. Torunlarıyla, oğluyla, kızıyla gelenler de vardı. 50+  yaşında çiftler, 50+ üstü kızlı erkekli grupların sergiye gelmeleri çok güzeldi. Zeki Mürenin fotoğraflarını incelemelerini görmeliydiniz. Aaa bak şu XX değil miydi filan tarzında konuşmalar çoğunluktaydı.









Kendi ağzından  Zeki Müren

Radyoda  Zeki Müren




 Zeki Mürenin Mağazası :)




Zeki Müren Desenleri










 Zeki Mürenin oturma odası


 Zeki Müren filmleri

 Zeki Mürenin sahne kıyafetleri







Zeki Mürenin aydaki yürüyüşe ithafen giydiği ayakkabıları







Okuyamayacak ama olsun yazdık bir şeyler!
Hayranlarının yazdıkları o kadar içten ve güzelki..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder