15 Ocak 2015

İstanbul Camileri: Süleymaniye Cami

İstanbul Camileri: Süleymaniye Cami
Süleymaniye Camii, Kanuni Sultan Süleyman adına 1551-1557 yılları arasında İstanbul'da Mimar Sinan tarafından inşa edilen camidir. Mimar Sinan'ın kalfalık eseri olarak tanımladığı camidir.








2013 Ara yıl tatili

Yıl 2007, Büyükşehir belediyesinin İstanbul gezilerinden birisindeyiz. Yer Süleymaniye Cami. Mimar Sinan'ın Kalfalık eseri! Hem Kanuni Sultan Süleyman'ın hem de Mimar Sinan'ın mezarları burada. İlk Süleymaniye Kütüphanesinin içinden fotoğraflara bakalım.






Küçük bir anı!!!
Şirazesi yaymak deyiminin nereden geldiğini bu gezide öğrenmiştim. Kütüphaneden çıktık Süleyman Hocamızı dinliyorduk, bir kütüphane görevlisiyle hocamız sohbete başladı. Bu arkadaş oradaki eserlerin bakımını yapıyormuş. Cilt yenilemekten, şiraze tamir etmekten bahsettiler sonra bizimle vedalaştı. Sonra elinde minik bir kitap ile döndü. İlgili bir grup bulunca bizimle paylaşmak istedi sanırım. O minik kitap ile bizlere şirazenin kitabı dağılmaktan kurtaran bölümü olduğunu uygulamalı olarak anlattı. Şirazesi kaymak deyimi benim için daha kolay anlaşılır oldu. Şiraze kayarsa kitabı oluşturan sayfalarda kayar. Yani kitap dağılır. 
Hocamız müthiş bir iş yapıyorsunuz, tarihi koruyorsunuz, etrafınızdakiler bundan haberdarlar mı dedi. O da arkadaşlara elimdeki bu minik kitapları ellerimle yapıp hediye ettim. Gördüklerinde bu ne der gibi baktılar. Oysa ben bu şirazeler için ne kadar zaman harcıyorum farkında bile değiller. Onun için anlamayana ne iş yaptığımı anlatmıyorum bile dedi :(

Süleymaniye Caminin Maketi

Süleymaniye Camiinin Hazire* bölümü
*Hazire: Cami, türbe, tekke vb. yerlerde çevresi parmaklıklarla çevrili mezar yeri.





Süleymaniye Caminde bir kuş sarayı.


Süleymaniye Camiinin içi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder