06 Ağustos 2013

Fotoğrafta Teknik: HDR Fotoğraf Nasıl Yapılır?

HDR Fotoğraf Nasıl Yapılır?


Fotoğrafta Teknik: HDR fotoğraf;

3 ya da 5 adet fotoğrafın +, - pozlama değerleri farklı çekilip birleştirme proğramları ile (photoshop) oluşturan bir fotoğraf çekim türüdür.

- Makinanızın hiç hareket etmemesi gerekir. Tripodsuz çekmeyin derim. Şahsen çekmişliğim ve çok iyi sonuç almışlığım da var. Ama tripodunuz varsa kendinize eziyet etmeyin derim :)

- SLR makine şart mıdır? Bence değil ! Çünkü birçok kompakt makinede +, - pozlama değerini ayarlayabiliyorsunuz. İlk HDR fotoğrafımı kompakt bir makineyle çekmiştim:)

HDR Fotoğraf
İznik Yeşil Cami - Müze Bahçesi 2010




- Nasıl Çekiyoruz?
Çekilecek güzel bir obje seçin. Ben Ayasofya'yı kullandım. Tripodunuzu güzelce kurun, makinenizi yerleştirin ve kadrajınızı ayarlayın! Birkaç deneme yapın.. Tamam bu kare olur dediğinizde;
 +2, 0, -2 pozlama değerleri ile 3 tane fotoğraf çekin. Hepsi bu :)

Not: Tripod olmasına rağmen titreme olabilir. Çözüm olarak geçikmeli modu kullanabilirsiniz. Kumandanız varsa o da kullanılabilir.
Not 2: 5 fotoğrafla hiç denemedim ama yapanları okudum.
Not 3: En güzel HDR fotoğraf için gökyüzünde bulutlar olmasına dikkat edin!!!

Birleştirme: Şahşen photoshop kullanıcısıyım!
- PS5'i açın.
- File/Automate/Merge to HDR pro..

photoshop

-  Merge to HDR pro penceresinden Browse'yi tıklıyoruz. Ve ilgili fotoğrafları seçiyoruz. OK' a basıyoruz. 

photoshop

photoshop
photoshop

- Makinanızın hızına göre birkaç saniye sonra Merge to HDR pro ayar sayfası açılacak. Preset kısmında tek tek denemeler yaparak en iyi birleşimi buluyoruz. Aşağıdaki ayar yerlerinden de değişikliğe devam edebilirsiniz. Ben genellikle hatta şimdiye kadar başka bir şey kullanmadım More Satured'i kullanıyorum:) Hayalet çizgileri yok eti mutlaka kullanın, deneyince farkı anlayacaksınız.

photoshop

İşte sonuç:)

photoshop
Ayasofya 08 2013


Siz de deneyimlerinizi paylaşmak isterseniz yorumlarınızı bekliyoruz:)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder