15 Ağustos 2013

Fotoğrafta Teknik: Panoramik Fotoğraf Nasıl Çekilir?

Panoramik Fotoğraf Nasıl Çekilir?

Malzemeler:
Dijital Fotoğraf makinesi
Tripod
Birleştirme programı Photoshop cs5 

Tek bir karede çekemediğiniz manzaraları düzenli parçalara ayırarak çekip birleştirme programı ile birleştiriyoruz. Tripod şart mı? Bence değil. Çünkü sabit durup en az hareketle de çekimi yapabilirsiniz. Yok benim tripodum var riske gerek yok derseniz de eyvallah :)

1- Tripodu kurup çekmek istediğiniz yerin fotoğrafını çekmeye başlayın. Benim önerim çok fazla parçaya bölmeyin hüsran yaşıyabilirsiniz :(





2- Birleştirme programı olarak ben Photoshop cs5 kullanacağım.
Programı açıp aşağıdaki gibi yaparak photomerge pencersini açıyoruz.



3-  Photomerge penceresinin sol tarafında bileştirme seçenekleri var. Ben Auto'yu kullandım. Eğer iyi sonuç alamazsam diğerleri ile de denemeler yapacağım :) 

4- Browseden birleştirmek istediğim fotoğrafları seçtim.


ve ok'a bastım.


5- Ekranda aşağıdaki gibi bir görüntü elde ettim. 
6- Crop tool ile fotoğrafı en uygun şekilde keseceğim.



7- Aşağıdaki görüntüyü elde ettim.

8- Sıra geldi fotoğrafımızı jpeg olarak kaydetmeye. File / Save As penceresinden aşağıdaki işlemleri yapıyoruz.



9- Save yaptıktan sonra bu pencere gelir. Fotoğrafın kalitesini buradan ayarlayabilirsiniz.


10- Ve sonuç!

Kartepe 2012

Not: İsterseniz ışık ayarları ile de aşağıdaki gibi oynayabilirsiniz:)  

Son hali de bu :D


Siz de deneyimlerinizi paylaşmak isterseniz yorumlarınızı bekliyoruz:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder