15 Ağustos 2013

Türkiye'de Gezilecek Yerler: Eskişehir :)

Türkiye'de Gezilecek Yerler: Eskişehir :)

Eskişehir beklediğimden daha büyük ve modern bir kent. Gezinin sonunda burada yaşanır diyorsunuz. Her şey "insan" nasıl rahat yaşar mantığıyla düşünülmüş. Parklar, yollar, açık alanlar, kaldırımlar... İstanbul dışında tramvayı ilk Eskişehir'de gördüm. Benim için güzel bir sürprizdi.  Zaten Eskişehir, benim için ilklerin şehri oldu diyebilirim.
İlk otomobil, ilk suni plaj, ilk şato, ilk korsan gemisi, ilk ve tek Lületaşı müzesi...
Ve ilk kez Porsuk Çay'ında tekne turu.
 Odunpazarı'ndaki Osmanlı Dönemi'nden kalma tarihi evler görülmeli. Beyler Sokağı, Klasik Türk Evi özelliği taşıyan yüksek duvarlı Hafız Ahmet Efendi Konağı, Kurşunlu Camii Külliyesi. 




Lüle Taşı Müzesi ve  Lületaşı Atölyesi 
Lületaşı dünyada sadece bu ilimizde çıkarılıyor. Doğal olarak ilk ve tek lületaşı müzesi burası :)
Lületaşı'ndan küpeler aldım kendime ama metal kısmı iyi olmadığı için yara yaptı, takamadım :(

 Çağdaş Cam Sanatları Müzesi ve camın işlenişini gösteren canlı sunum süperdi.

Atlıhan El Sanatları Çarşısı ( Geleneksel el sanatları çarşısı )

Kent Parktaki ilk suni plajı hep duyar ve fotoğraflarda görürdüm. Biz gittiğimizde sezon değildi ama yine de görmek güzeldi. 


Türkiye'de Gezilecek Yerler: EskişehirTürkiye'de Gezilecek Yerler: EskişehirTürkiye'de Gezilecek Yerler: Eskişehir


SAZOVA PARKI, gördüğüm en güzel parklardan biri. Şato, Gemi, Tren... düşünebildiğiniz her şey vardı. Şirinlerin evleri filan çok güzeldi. Bu arada parkın büyüklüğünü şöyle açıklayabilirim: Şatoya trenle gittik :)


Türkiye'de Gezilecek Yerler: Eskişehir

Eskişehir Atatürk Müzesinden...

Türkiye'de Gezilecek Yerler: EskişehirTürkiye'de Gezilecek Yerler: Eskişehir

Ve bir ilk daha; ilk otomobilimiz DEVRİM de burada sergileniyor.

Türkiye'de Gezilecek Yerler: Eskişehir

Çi böreği nasıl unuttum bilmiyorum. Enfes bir lezzet. Denemeden dönmeyin... Ayrıca caddenin ismini anımsayamadım ama fırınlardan herhangi birine girip hamur işlerini deneyin. Hatta paket yaptırıp Porsuk Çayına karşı, çay eşliğinde bile yiyebilirsiniz. Ve en önemli kısmı müthiş ucuz! Buğday ambarımıza yakınlığından mıdır bilemiyorum ama pastalar-börekler çok ucuzdu :)

Not: Aslında Porsuk Çayı'nda tekne gezisi vardı. Her zaman ki gibi talihim bana güldü(!) ve yağış fazlalığından dolayı iptal edildi. Bu geziye gitme sebebim en azından ikna olma sebebim Porsuk çayı gezisiydi. Belirtmek istedim :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder