19 Ağustos 2013

Fotoğrafta Teknik: Alan Derinliği

Fotoğrafta Teknik: Alan Derinliği

Netlik derinliği, odak derinliği veya Net Alan Derinliği, fotoğrafı çekilen konunun ön ve arka kısmında kaldığı halde göze net gibi görünen alanı anlatan fotoğrafçılık terimidir. Objektif ya da mercek yardımı ile elde edilen görüntü, aslında sadece tek bir noktada nettir. Vikipedi.

Öndeki obje net, arka tarafı flue ya da tam tersi fotoğraf tekniği. A modunda da M modunda da çekebilirsiniz. Denediniz denediniz olmadı, fotoğrafın her yeri net o zaman da photoshop programıyla yapabilirsiniz :)

Fotoğrafta Teknik: Alan DerinliğiFotoğrafta Teknik: Alan DerinliğiFotoğrafta Teknik: Alan Derinliği


Acemi olarak fotoğraf tekniklerine devam ediyorum. Şimdi de en sevdiğim fotoğraf tekniğini denemek için bir fuara katıldım. Türkçe Olimpiyatlarına katılan yarışmacıların ülkelerini tanıttığı bir organizasyondu. İlk defa kapalı alanda, alan derinliği tekniğiyle fotoğraf çekmeye çalıştım ve sonuç aşağıdaki çok da olmamış fotoğraflar. Dış çekim yaptığımda bu teknikte gayet iyi sonuçlar alıyorum ama kapalı alan beni zorladı biraz. Bir de fotoğraf makinesinin ekran kısmı küçük olduğu için her çektiğim poz güzel gibi geldi ama bilgisayara atınca sonuç felaket. Olanlardan çektiklerim bunlar naçizane.

Fotoğrafta Teknik: Alan Derinliği

Fotoğrafta Teknik: Alan Derinliği




















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder